1 års klikkertrenerkurs er i gang ( 1.1)

12 mar

I dag brakte det løs med 1 års klikkertrenerkurs gjennom Canis i Hønefoss der vi skal ha 4 helger i løpet av året vi skal møtes. Instruktøren på dette kurset er Camilla Lier, og så har hun to hjelpeinstruktører Kari-Anne  ( http://karia-belgerbloggen.blogspot.com/ ) og Christine ( hvis jeg husker riktig, er ikke så flink på navn). Begivenheten skal skje på Hvalmoen i Hønefoss på en nedlagt militærleir, veldig fint sted for å trene hund.. I tillegg var det lokaler som man kan flykte til hvis været ikke er på vår side.

Hadde gruet meg veldig til kjøreturen fra Slemmestad til Hvalmoen, siden jeg ALDRI har kjørt i Oslo og ikke vet om noe. Hadde tatt med meg GPS, men i begynnelsen på kjøreturen var jeg ikke helt enig med GPS’en ( Tom som jeg kaller GPS for).. Og etter en stund hadde jeg bare lyst å drepe den. Så jeg bestemte meg for å kjøre uten, og det gikk helt fint. Kjørte ikke feil en gang..DYKTIG 😛 Var veldig fornøyd når jeg hadde kommet frem til riktig destinasjon, og selv om GPS’en er en maskin måtte jeg gi Tom et sleipt smil 😉 Menneske 1 VS maskin 0…

Det var en flott gjeng som skal delta på kurset sammen med meg, og noen flotte instruktører. Det gikk vel ca 2 timer +++( trur jeg) til introduksjon, hvordan kurset er oppsatt og teori. Når det gjaldt teori ble det gjennomgått hva klikkertrening er for noe, litt læringspsykologi, fremgangsmåte, masse mer. Det jeg hadde lyst å lære er hvordan man lager en treningslogg. Vi fikk et utkast på et eksempel på hvordan man kan skrive treningsloggen, veldig KJEKT å ha. Noe av teorien har jeg hatt før siden jeg har skrevet en oppgave om dette på universitetet, lest om det eller har har lært det før på kurs. Fikk stilt noen spørsmål som jeg har lurt på, det var veldig kjekt…..

 

 

 

 

 

Ååå..Hun er så kjempe søt også så liten ❤

 

 

Etter litt teori var det klar for å ta teorien ut i praksis, så ut i sola gikk vi. Det ble gjort en runde der en og en hund ble tatt ut, der man skulle vise litt hva hunden kunne. Og så fikk man se hvordan hundene fungerte, om de var glad i leke OSV..Selvfølgelig hvordan eierene trener hundene sine!

 

Therese og Tellus ( http://tellustass.blogg.no/ )

 

Som alle levende organismer trenger man påfyll med mat og en liten pause etter et par timer på lærerbenken. Etter en time med pause for hund og menneske var det tid for mer teori for de tobeinte. Så var mer praksis.

 

Det kommer et egent innlegg med alle bildene som ble tatt på kurset. Bare i dag tok jeg 400 bilder, så jeg har litt arbeid foran meg….. Har bare valgt noen bilder i en hast.. Men flere bilder kommer. 🙂

7 kommentar to “1 års klikkertrenerkurs er i gang ( 1.1)”

  1. Therese mars 12, 2011 kl. 21:59 #

    så flott!likte redigeringen på bildene dine forresten! 🙂 gleder meg til flere, og en ordentlig treningsdag i morgen:D

    • Hundeverden mars 14, 2011 kl. 00:09 #

      Tusen takk 🙂 Er ganske fornøyd med redigeringen på disse bilden, spesielt siden jeg var i svima på lørdags kvelden…

      Er veldig spent på hvordan dine bilder ble..:)

  2. Kari-Anne&Heidi mars 13, 2011 kl. 18:09 #

    Hei, hei Maria! Da fant jeg bloggen din 🙂 Tar å legger deg til på bloggrollen i Belgerbloggen slik at jeg kan følge med på oppdateringene dine her 🙂

    • Hundeverden mars 14, 2011 kl. 00:14 #

      Hei Hei Kari- Anne..Så bra:) Skal følge med din også, så nå må du bare blogge som bare det… 🙂 Forresten takk for en flott helg sammen med dere:)

  3. Anbjørg mars 13, 2011 kl. 20:57 #

    Så flotte bilder du har tatt , gleder meg til det kommer flere 🙂

    • Hundeverden mars 14, 2011 kl. 00:16 #

      Tusen Takk Anbjørg:) Så bra at du liker dem så langt…
      Har akkurat kommet meg hjem i Tromsø, så har planer å begynne i mårra med dem.. 🙂

      • Anbjørg mars 14, 2011 kl. 20:35 #

        ja de er kjempebra 🙂 gleder meg til å se flere 🙂

Legg igjen en kommentar